top of page
חיפוש

תהליך כלכלי, מהו?

תהליך כלכלי, מהו? תהליך של שינוי, התנהלותי והתנהגותי, במערכת היחסים שיש לנו עם הכסף שלנו 💰 אני נוהגת לומר שזו דרך שלוקחת אתכם מנקודה A לנקודה B. מהן אותן נקודות? אצל כל אחד מדובר בנקודה אחרת, ספציפית של המשפחה. יש מי שיוצא לתהליך מ"מינוס" וגרעון חודשי משמעותי📉, יש מי ש"די מאוזן", ויש גם כאלה שיוצאים מ"פלוס" במטרה להגביר את הצמיחה הכלכלית 📈. בכל אחד מהמקרים מדובר בכברת דרך, ובשיפור ה"תמונה הכלכלית" המשפחתית 🖼️



מה קורה בתהליך? התהליך מורכב מ-5 נדבכים: 1. היכרות והתאמה לתהליך- שלב ראשוני שמטרתו להבין עם מי "יש לי עסק", מה המטרות הכלכליות, איפה החששות, האם משהו מטריד? אולי בכלל לא מעניין אתכם מה קורה (אז למה באתם בכלל???).

2. למידה ואיסוף נתונים 📝- שלב של מיפוי כל הנתונים הכספיים, חלק כ"שיעורי בית", חלק ביחד איתי. זה השלב שבו אני שומעת אמירות כאלה: "...תשמעי, אני בשוק, לא האמנתי ש..." "את לא מתארת לעצמך כמה כסף אנחנו זורקים לפח..." "אנחנו משלמים על קו טלפון שאנחנו בכלל לא משתמשים בו..." "בשיחה אחת הוזלתי את הפרמיה של הביטוח משכנתא..." "מצאנו מלא קבלות שלא הגשנו לביטוח..."

3. תכנון עתידי 📑 - "תוכנית רב שנתית משפחתית - מפגש שמיועד להסתכלות קדימה, מה צפוי בהמשך? אירועים משפחתיים, שינויים בשכר, הרחבת משפחה, שינוי או שיפור דיור, מקורות כספיים להשקעות, וכמובן פרישה!

4. "לב" התהליך 💚- מסירת תוכנית כלכלית. התוכנית מבוססת על המאפיינים של המשפחה, על התכנונים הספציפיים, בקיצור "התאמה אישית" 👌 אין מצב של תוכניות דומות, אין פתרונות זהים. מה שטוב למשפחה אחת לא מתאים לאחרת.

5. בקרה - תכנון מול ביצוע, המשפחה יצאה לדרך וחוזרת להתאמות, ליטושים וחידודים. עוד הפעם, "התאמה אישית" 👌 לא עובד לכם ? בואו נבחן שוב, נשנה פרספקטיבה, נמצא התאמה חדשה.


למי נועד התהליך? ת'כלס כמעט לכולם, מגיל 20-80. כל זמן שמתקיימת התנהלות כלכלית בפועל. ברור שהמטרות משתנות בגילאים השונים. מורכבות התהליך והנתונים משתנה... מי שחוסך, יכול לחסוך יותר. מי שבגרעון ומינוסים, חייב לצאת מזה ולעלות על "המסלול הירוק". מי ש"מסיים על ה-0", יתחיל לחסוך ולצמוח.

כולם יקבלו "דרייב" להגדיל הכנסות, כי אין "תקרות זכוכית".


מתי נכון לעשות את התהליך? קודם כל, כשיש בשלות ורצון לשנות! - לקראת שינוי תעסוקתי משמעותי, פרישה, מעבר משכיר לעצמאי ולהפך. - כשנמצאים בגרעון חודשי מתמשך. - כשרוצים לתכנן את העתיד, לבנות אסטרטגיה כלכלית - משפחתית. - לקראת החלטה כלכלית משמעותית, רכישת דירה, השקעה גדולה, הקמת משפחה - כשמרגישים שלא ממצים את ה"פוטנציאל הכלכלי"


מה יוצא לכם מזה? 1. עושים סדר 🗃️ 2. חוסכים כסף ש"היה על הריצפה" 🔦 3. מעיזים לממש פוטנציאל כלכלי. 4. מתכננים את העתיד ומתארגנים אליו. 5. "מרוויחים" אפיקי חשיבה שונים ש"פותחים את הראש".



9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page